Неформальна освіта здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Еxcel для бізнесу: лайфхаки, що пришвидшують роботу та знижують витрати»

В рамках опанування освітнього компонента «Статистика» здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 071 «Облік і оподаткування» (група ОА-24-1) реалізували практику неформальної освіти, зокрема, пройшли на платформі відкритих онлайн-курсів Prometheus безкоштовний курс «Еxcel для бізнесу: лайфхаки, що пришвидшують роботу та знижують витрати» (доступ до курсу за адресою: https://prometheus.org.ua/prometheus-free/excel-for-business/).

На думку авторки курсу Марії ГАФТУНЯК (Master’s degree, Management and Business Administration, Data Researcher, BI Analyst), проект було розроблено з метою покращення загального рівня інноваційної та інформаційно-цифрової компетентностей українців (в тому числі освітян), розвиток яких сприятиме відновленню економіки України через підвищення цифрової грамотності, впровадження сучасних методів аналізу даних у навчальний процес.

Основні цілі, які прагла досягти розробник за результатами опанування слухачами курсу, полягають у:

– набутті вміння використовувати можливості Excel для оптимізації ресурсів щодо: статистичної звітності та аналітики, структурування даних для аналізу, фінансового менеджменту, управління запасами та продажами, прогнозування, автоматизації рутинних завдань, побудови діаграм та графіків для кращої візуалізації презентацій, звітів та дашбордів;

– опануванні сучасних знань щодо налаштування робочого середовища Excel, створення та налаштування зведених таблиць для аналізу великих обсягів даних;

– розвитку інформаційно-цифрової та інноваційної компетентностей.

Авторка курсу впевнена, що після його завершення за умови проходження всіх рівнів контролю знань та отримання сертифікату слухачі зможуть вдосконалити / набути ряд компетентностей:

1. Загальні:

● здатність використовувати та взаємодіяти з цифровими технологіями для навчання, професійної діяльності (роботи) та участі у житті суспільства;

● здатність виконувати звичні професійні дії в більш ефективний спосіб, діяти в нестандартних ситуаціях;

● здатність до системного та критичного мислення, аналізу та синтезу інформації з різних джерел, бачення комплексного розвитку подій, спроможності особистості адекватно і глибоко пізнавати оточуючий світ: природне і соціальне середовище, самого себе (когнітивна компетентність);

● здатність до особистісного і професійного розвитку;

● здатність до академічної та професійної мобільності;

● здатність саморозвиватися та самовдосконалюватися.

2. Професійні:

2.1. Інформаційно-цифрова компетентність:

● здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею у професійній/управлінській діяльності;

● здатність використовувати в роботі з комп‘ютер, програмне забезпечення, інші цифрові пристрої;

● здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі.

2.2. Інноваційна компетентність:

● здатність спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати й інтерпретувати результати;

● здатність ефективно працювати з інформаційними джерелами.

Результати навчання (отриманий здобувачем сертифікат за результатами проходження проміжних та підсумкового тестів) були частково зараховані викладачем кафедри обліку, аудиту та оподаткування Людмилою БОГАТЧИК як елемент навчальної роботи з освітнього компонента «Статистика».

Щиро вітаємо здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 071 «Облік і оподаткування» (група ОА-24-1) із отриманими здобутками, та сподіваємось, що застосований інструмент неформальної освіти в практиці викладання навчальної дисципліни «Статистика» допоміг їм більш легко та цікаво опанувати освітню компоненту, набути необхідних професійних компетентностей та закладених робочої програмою результатів навчання.