Неформальна освіта здобувачів вищої освіти спеціальності 071 «Облік і оподаткування» в рамках вивчення освітньої компоненти «Податкова та бюджетна система»

Професорсько-викладацький склад Хмельницького національного університету активно використовує інструментарій неформальної освіти для посилення зацікавленості здобувачів вищої освіти, зокрема, й спеціальності 071 «Облік і оподаткування», у засвоєнні нового матеріалу та покращенні рівня набуття ними професійних компетентностей під час навчання. 

Протягом другого семестру 2024-2025 навчального року в рамках вивчення освітньої компоненти «Податкова та бюджетна система» (викладач – к.е.н., доцент Ірина ФОРКУН) студентам 1 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 071 «Облік і оподаткування» було запропоновано у якості зарахування однієї із тем опрацювати on-line курс на спеціалізованій платформі Prometheus – найбільшій платформі масових відкритих on-line курсів в Україні, а саме: курс «Складання прогнозу місцевого бюджету: теорія і практичні аспекти» (доступ до курсу за адресою: https://prometheus.org.ua/prometheus-free/prohnoz-miscevogo-byudzhetu/).

Під час опрацювання матеріалів студенти отримали змогу детально ознайомитись з сутністю середньострокового бюджетного планування, розглянути структуру прогнозу бюджету та вивчити методи ефективного розподілу коштів для розвитку територій. За результатами опрацювання запропонованих розробниками курсу матеріалів здобувачі вищої освіти повинні бути пройти тестування, і й випадку успішного підтвердження набутих компетентностей – отримати сертифікат.

Відмітимо, що вісім студентів 1 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 071 «Облік і оподаткування» скористались можливістю вивчення on-line курсу, успішно пройшли всі необхідні рівні контролю знань та отримали сертифікати Prometheus.

Загалом, досвід застосування інструментарію неформальної освіти в практиці викладання фахових дисциплін засвідчує бажання студентів до залучення on-line засобів викладення окремих тем (підтем) при опрацюванні освітніх компонентів, та може бути успішно використано в подальшому при організації засобів забезпечення вивчення інших дисциплін з начального плану.