01.12.2023 відбувся вебінар для викладачів організований Асоціацією міжнародних сертифікованих професійних бухгалтерів (AICPA & CIMA).
Модератором заходу була вже знайома нам Джен Тейлор, Старший директор і науковий співробітник AICPA & CIMA.
Запрошені доповідачі:
Томас Вейріх, CPA, доктор філософії, професор бухгалтерського обліку, Центральний Мічиганський університет, лауреат нагороди за видатні досягнення в галузі бухгалтерської освіти 2023 року;
Ашер Кертіс, CPA, доктор філософії, ад’юнкт-професор бухгалтерського обліку, Університет Вашингтона.
На порядку денному стояли питання:
- Інновації, технології та прорив
- Зміна ландшафту бухгалтерської освіти
- Аналітичне та інноваційне мислення, та набір навичок і вмінь.
- Питання та відповіді.
В першому питанні було обговорено зміни технологій та проаналізовано їх динаміаку за останніх 150 років від електрики, телефону та радіо до технології блокчейну, застосування криптовалют та штучного інтелекту. Наведено функції, притаманні фахівцям з обліку і аудиту та перелік назв посад, за останнє десятиліття.
У другому питанні акцентовано увагу на адаптивності, компетенції, яка забезпечується вмінням реагувати на зміни та пристосовуватися до них. У зв’язку з цим було визначено нові пріоритети стосовно змін у ландшафті облікової освіти, а саме перенесення акценту з отримання знань на автоматизацію процесів, використання динамічних навчальних програм та необхідності навчання протягом життя, а не лише на початку кар’єри.
За останні п’ятдесят років в рази збільшився обсяг нормативно-правових документів, якими повинні володіти професійні сертифіковані бухгалтери, а відповідно й зросли вимоги до компетентностей, якими повинні володіти професійні сертифіковані бухгалтери. Набір вимог змінився як кількісно так і якісно, компетентності набули більш системного, комплексного та аналітичного характеру.
Отже, в умовах зазначених змін у професії, постає певний перелік запитань, щодо необхідності змін у системі облікової освіти: як вмістити зростаючі обсяги інформації в існуючі нормативи навчального навантаження, як завадити зниженню ефективності сприйняття інформації через її надмірну кількість, як забезпечити доступність та інклюзивність освіти, які технології є пріоритетними для вивчення, яка роль штучного інтелекту та віддалених технологій в навчальному процесі?
З урахуванням динаміки інновацій та технологій яка має місце сьогодні у всіх сферах життєдіяльності людини доповідачі акцентували увагу на актуальності вислову відомого американського науковця в сфері економіки та менеджменту Пітера Друкера: «Зараз ми приймаємо той факт, що навчання – це процес, який триває все життя, щоб бути в курсі змін. І найактуальніше завдання – навчити людей вчитися».
Отже, освітня програма повинна бути орієнтованою на технології, аналітику, бути гнучкою та адаптивною. Гнучка навчальна програма цифрової епохи повинна включати наступні елементи:
Поряд з технологіями особлива увага повинна приділятися розвитку мислення, яке в процесі професійної діяльності обліковця чи аудитора допоможе формулювати відповідні завдання та ефективно використовувати інформаційні та інші технології.
Особлива увага була приділена аналітичному й інноваційному мисленню та адаптивності і стійкості.У вебінарі взяли участь викладачі кафедри Наталія Валькова, Лариса Овод та Наталія Пономарьова.
З матеріалами вебінару можна ознайомитися на ресурсі організатора.
https://www.thiswaytocpa.com/segmented-landing/educator-webinars/