16.11.2023 р. в рамках вивчення дисципліни «Університетська освіта та академічна доброчесність» відбувся семінар-дискусія на тему: «Організація практик та самостійної роботи здобувачів вищої освіти Хмельницькому національному університеті», у якому прийняли участьстуденти 1 курсу, здобувачі вищої освіти освітнього ступеня «бакалавр» за освітньою програмою «Облік і оподаткування».
Головною метою семінару було обговорення місця і ролі практичної підготовки та особливостей самостійної роботи студентів Хмельницького національного університету як невід’ємної складової освітньо-професійної програми підготовки фахівців.
Захід провела к.е.н., доцент кафедри обліку, аудиту та оподаткування, Лариса ОВОД.
Основні питання, що було висвітлено під час підготовки доповідей студентів на заході:
1. Форми, види і зміст практик в ХНУ.
2. Форми, види і зміст самостійної роботи в ХНУ.
3. Організація і керівництво практикою в ХНУ.
4. Організація і керівництво самостійною роботою в ХНУ.
5. Бази практики та обов’язки учасників з організації та її проведення.
6. Контроль і оцінювання самостійної роботи здобувачів вищої освіти.
7. Підведення підсумків практики здобувачів вищої освіти, порядок написання й захисту Звіту з практики.
Підготовка презентаційних матеріалів дозволяє оволодіти значним арсеналом методів дослідження (аналіз літератури, пошук джерел інформації, збір та обробка даних тощо). Такий підхід сприяє формуванню у здобувачів вищої освіти логічного й критичного мислення. Отримуючи інформацію у вигляді лекційного матеріалу з теми, студент має самостійно освоїти ці знання тільки шляхом безпосередньої роботи з інформацією, та, в подальшому, використати їх на занятті у формі підготовки презентації (що потребує зусиль щодо узагальнення та структурування засвоєного матеріалу), роботи в малих групах, участі у дискусії.
Головний результат обговорення – це закріплення та поглиблення теоретичних знань, отриманих студентами в процесі вивчення дисципліни «Університетська освіта та академічна доброчесність», формування та розвиток у них вміння приймати самостійні рішення, набуття та закріплення загальних компетентностей: здатності вчитися і оволодівати сучасними знаннями; здатності до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатності працювати в команді. Після виступу студентів відбулася активна дискусія, під час якої здобувачі вищої освіти мали можливість задавати питання один одному та висловлювати свої думки.
Загалом, варто відмітити, що студенти дуже позитивно сприйняли ідею опрацювання теми у вигляді підготовки презентацій.